ONLINE JEGYVÁSÁRLÁS

#goshiwon (részlet) - Látszólagos kettőség - Thursday

#goshiwon (részlet) - Látszólagos kettőség - Thursday

L1-est(ek) IZP módra

Bot Ádám: #goshiwon (részlet)
Berger Gyula és a ZéróPlusz TáncMűvek: Látszólagos kettősség
Kovács Emese és noirnite (live): Thursday


Bot Ádám: #goshiwon (részlet)

A goshiwon egy aprócska hálószoba, ami alapvető szükségletekkel van felszerelve, így lényegében komplett élettérként funkcionál Koreában. A legjobb az egészben – azon túl, hogy az ágyban fekve tudsz ajtót nyitni az ételfutárnak – az, hogy a papírvékony falaknak köszönhetően sohasem érzed magad egyedül. És mégis.
Összegyűjtöttem az élményszerű álmaimat és az álomszerű élményeimet a karantén-lét kisebb és még kisebb stációiról, hogy megosszam veled. Csak a hashtag le ne maradjon!

BOT Ádám „Tánccal és előadóművészettel gyerekkorom óta foglalkozom, azonban hosszú évek alatt vált csak a hobbimból hivatás. Dezső Virág növendékeként különböző fizikalitáson alapuló előadóművészeti formákkal volt lehetőségem megismerkedni. Szakmai tanulmányokat a Budapest Kortárstánc Főiskolán folytattam 2010 és 2013 között. 2014-től rendszeresen veszek részt a Pataky Klári Társulat előadásaiban. Hatással vannak rám a kőszínházakban szerzett tapasztalataim is, így alkotóként a tánc/mozgás, színház, performansz és egyéb művészeti ágak határain egyensúlyozó előadások létrehozása foglalkoztat.
Az L1 Egyesület tagja vagyok, mint táncos és alkotó.”

A program: 20 perc hosszú

Alkotó/előadó: Bot Ádám
Mentor: Ladjánszki Márta
SÍN Kraft Program mentor: Rácz Anikó
Támogatók: L1 Egyesület, Nemzeti Kulturális Alap Imre Zoltán Program Ideiglenes Kollégium, Ziggurat Projekt Kulturális Egyesület, Movein Stúdió, Sín Művészeti Központ, Bakelit Multi Art Center
Külön köszönet: Lakos Fanni
(Bemutató: 2022.05.23. Turbina Kulturális Központ)
Az előadás a Nemzeti Kulturális Alap Imre Zoltán Programjának anyagi támogatásával jött létre.

BERGER Gyula és a ZéróPlusz TáncMűvek: Látszólagos kettősség

Alejandra:
Húsból, vérből és vízből jövök.
Sok kultúra keveredéséből jövök
Anyám méhéből jövök.
A hibáimból jövök.

3 részre osztom a törülközőt, hogy megszárítsam a testem.
Szeretem kinyomni a pattanásokat, és látni, hogy jön ki a zsír.
A legkényelmesebb számomra felnyújtott vagy nyitott lábakkal lenni.
A bordáim nagyon hosszúak.

Dóra
Szüleim dühéből jövök.
Az ősz hajamból jövök.
A depressziómból jövök.
Belőled jövök.

Minden nap, mániákusan, megtisztítom a füleimet egy fültisztító pálcikával.
Testarányaimhoz képest hosszú a törzsem a szeméremcsontom és a szegycsontom között.
Van egy olyan szokásom, hogy halogatom a dolgokat.
Néha piszkálom az orromat.

A koreográfia az előadók önreflexióján alapul. Azt szeretnénk megmutatni, hogy az egyének hogyan próbálnak megfelelni a modern világban való létezésünk kihívásainak. Ennek a létezésnek az egyik legszembetűnőbb jellemzője az én és a másik közötti távolságtartás, önmagunknak a másiktól való éles megkülönböztetése, a határaink kijelölése és elszánt védelme. A megosztottság alapvető tapasztalatunkká vált, de az elkülönülés szorongást és kielégületlenséget okoz, és arra késztet bennünket, hogy közelebb kerüljünk egymáshoz. Az előadás szereplői is ebben az általuk létrehozott dichotómikus térben mozognak, egymás körül keringve, mint az égitestek egymás gravitációs mezejében.

Az „Alter-Ego” két szereplője egy személyiség két részeként vagy két különálló személyiségként is felfogható, az előadás pedig egy véget nem érő, befelé vezető utazás egyik állomásaként is értelmezhető, amely során felismerjük a másikat önmagunkban vagy magunkat a másikban.

Megjegyzés: a darab pályázatban megadott munkacíme „Ösvények” az előadás (és az alkotói módszer) fent említett aspektusára utalt: a külső megosztottságból az összetettebb belső tájak felé való utazásra. A darab végleges címe „Látszólagos kettősség” már e befelé tartó utazás végállomására, azaz önmagunkra, illetve az önmagunkban felismert másikra (és a másikban felismert önmagunkra) vonatkozik.

Az előadás hossza: 20 perc

Koreográfus: Gyula Berger
Alkotók: Berger Gyula, Alejandra Rosas, Varga Dóra
Előadók: Alejandra Rosas, Varga Dóra
Zene: montázs
Támogatók: L1 Egyesület, Műhely Alapítvány, Jurányi Ház – FÜGE

BERGER Gyula a magyar kortárstánc szcéna egyik alapítója, aki 10 évnyi intenzív táncos tanulmányokat követően 1984-ben alakította meg első társulatát. A társulat majdnem 10 évig működött. Táncosként, tanárként és koreográfusként mindig is új utakat és inspirációt keresett, és végül ez a tudásszomj Hollandiába vezette, ahol az Arnhemi Művészeti Főiskola Európai Táncművészet Fejlesztési Központ (EDDC) tagozatának a hallgatójaként tanult négy évig. Mesterei a posztmodern tánc kiemelkedő egyéniségei voltak. 1997-ben visszatért Magyarországra, ahol azóta folyamatosan tanít és koreografál, valamint nemzetközi koreográfiai együttműködésekben is részt vesz. Néhány kollégájával 1998-ban létrehozták az L1 Egyesület elnevezésű alkotóközösséget, amelynek egészen 2011 februárjáig az elnöke volt. Ezen időszak alatt szoros együttműködésben volt Ladjánszki Mártával, az Egyesület jelenlegi vezetőjével, akivel több közös darabot is létrehoztak. A művészi formációk az idők folyamán változtak, az alkotás és a tanítás folyamatos maradt. Jelenleg a Jurányi Házban működő ZéróPlusz TáncMűvek munkáját irányítja, az alkotás mellett egy kilenc hónapos intenzív kortárstánc-képzést vezet. https://hu.zeroplusdanceworks.com/ // http://l1.hu/hu/

VARGA Dóra kortárstánc tanulmányait Londonban a Trinity Laban Conservatoire of Music and Dance-ben, valamint a Budapest Kortárstánc Főiskola Kortárstánc Művész BA szakán végezte. A kortárstánc mellett a kontakt improvizációt 17 éve gyakorlja, és az elmúlt időben tanítja is. Elvégezte a Budapest Kontakt szervezésében megvalósuló Kontakt Improvizáció Tanárképzés programját. Jelenleg a KIT Ensemble kontakt improvizáció társulat tagjaként alkot és ad elő. Kortárstáncosként Ayumi Toyabe-val dolgozott az UGOIQ Dance Collective-ben és az elmúlt két évben Berger Gyula koreográfussal dolgozik a ZéróPlusz TáncMűvek tagjaként.

Alejandra Rosas HERNÁNDEZ egy fiatal hivatásos táncművész Kolumbiából, aki hat éves korában kezdett táncolni, és azóta folyamatosan táncol. Kolumbiában és később Kubában a legrangosabb tanároktól tanult, majd 2010-ben Magyarországra költözött, ahol tanulmányait a világ minden tájáról származó tapasztalt és jól ismert tanárokkal folytatta, többek közt a Budapest Kortárstánc Főiskolán és a ZéróPlusz Táncos Képzésen is. Hat éve tanít felnőtteket és gyerekeket. Tánctudásának a két kontinensen folytatott tanulmányokból fakadó sokszínűségét friss szemléletű, dinamikus és energikus órákon adja át. Jelenleg a ZéróPlusz Előadó-művészeti Képzési Program egyik tanára, és 2020 óta együtt dolgozik Berger Gyula koreográfussal.

KOVÁCS Emese és noirnite (live) − Thursday
Táncos: Kovács Emese (L1-tag)
Élő elektronikus zene: noirnite
Támogatók: L1 Egyesület, Műhely Alapítvány, KristofLAB

Az élő zenei mozgásos akció a táncos és a zene közötti határ lebontására törekszik, a két művészeti ág alá-fölérendeltség nélküli tiszta fúziójára. Kortárstánc és kísérleti techno, ami a közönség számára is megengedi, hogy mozogjon a tört ritmusokra, zajokra!

KOVÁCS Emese táncművész, a Ziggurat Project interdiszciplináris és térszenzitív társulat alapító tagja. 2017-től az L1 Egyesület tagja is. Az NKA Imre Zoltán Program többször is támogatta tánc alkotói munkáját, és számos rezidencián vett részt, úgy mint a CCDC Hongkong, vagy a Visegrádi Alap rezidenciája. Miroslav Tóth (SK/CZ) kísérleti zenei projektjeinek és operáinak állandó alkotó-előadója. Alapító tagja a hamburgi székhelyű General Humanity Labnak Ingrid Hözl zeneszerzővel. Jelenleg az elektronikus zenei kompozíció iránt is érdeklődik.
http://l1.hu/hu/

noirnite gépének expresszív használatával kísérletezik (nem) zenei kontextusban.

L1-est(ek) IZP módra - NAPIJEGY: 2023. szeptember 13.
JEGYVÁSÁRLÁS ITT

L1-est(ek) IZP módra - NAPIJEGY: 2023. szeptember 14.
JEGYVÁSÁRLÁS ITT

Az előadás időtartama

kb. 60 perc

#goshiwon (részlet) - Látszólagos kettőség - Thursday

#goshiwon (részlet) - Látszólagos kettőség - Thursday