hu 1027 Budapest, Jurányi u. 1. juranyititkarsag@gmail.com juranyijegy@gmail.com +3670/777 2533

Hírek

Nylon Group

A színháztörténetből ismerünk nagy színészpárosokat: Ruttkai Éva és Latinovits Zoltán, vagy Gombos Katalin és Sinkovits Imre például felejthetetlen párost alkottak a színpadon és magánéletben egyaránt. Kiegészülhet a sor Eke Angéla és Márkus Sándor párosával?

Eke Angéla: Ehhez a névsorhoz tartozni nem tudom, hogy lehet e egyáltalán? Persze nagyon jó lenne, ha majd egyszer modernkori alkotópárosnak tartanának minket. Azt gondoljuk, hogy nem mindennapi ahogyan együtt rezgünk, de valószínű ez kell egy jó munkakapcsolathoz.

Hogyan alakult ki köztetek ez a szoros kapcsolat?

Márkus Sándor: Ez tisztán kémia – két ember egymásra hangolódik, és azonnal érti egymást. A köztünk lévő kapcsolatot leginkább egy testvéri viszonyhoz tudnám hasonlítani, ami nálunk a találkozásunk első pillanatában, a felvételi harmad rostáján alakult ki.

Angéla: Az egyetemi évek alatt először annak a barátságnak, annak az emberi összetartozásnak kellett megalapozódnia, melyből ki tudott nőni egy ilyen munkakapcsolat, ami sokszor durvább, mint egy párkapcsolat.

2015-01-15 10.53.59

Az osztálytársaitok többsége leszerződött valamelyik bábszínházhoz, ti azonban a szabadúszást választva prózai színházakban játszotok és létrehoztátok a Nylon Groupot.

Sándor: A kőszínházi létformával ellentétben a szabadúszás izgalmasabbnak tűnt, hiszen több lehetőséged van kipróbálni dolgokat.

Angéla: Nem akartam dönteni, hogy próza vagy báb. Sajnos sok pályakezdőt láttam bezsibbadni kőszínházak büféiben, mert nem voltak kihasználva az energiatartalékai. Szabadúszóként sokféle színházzal, műfajjal találkozhatunk, ezenkívül pedig megvan az a lehetőségünk, hogy megfogalmazzuk azt, ami minket a felnőtt bábszínházban érdekel – erre hivatott a Nylon Group.

A Nylon Group előadásait nézve úgy tűnik, hogy számotokra nagyon fontos a közösségi élmény megteremtése.

Sándor: Az első, Start című előadásunkkor a színház esemény jellege érdekelt minket: arra voltunk kíváncsiak, hogy hogyan lehetne az előadást egy vacsorán keresztül egy buliba kifuttatni, ahol igazi emberi találkozásokra kerülhet sor, ahol eggyel szabadabb közösségi együttlét alakulhat ki.

Angéla: A mi generációnk két nagy táborra, a partikultúrában résztvevők és a színházba járók csoportjára szakad. Előadásainkkal, így a Halotti Thorral is arra teszünk kísérletet, hogy mindkét közönséget megszólítsuk, például, hogy nézzétek színházba járók, vannak ilyen bulik is, melynek elemeit másképpen is lehet használni…

Sándor: …és nézzétek partizók, van ilyen színház is.

E két csoport megszólításához használjátok az előadásaitokban az elektronikus zenét. Mi lesz a jellemző a Halotti Thor zenei világára?

Papp László (Subotage): A dj szett és a live act érdekes hibridjének felel majd meg az, amit csinálni fogok: már meglévő és ott a helyszínen előállított zenékből és hangokból fog összeállni egy flow, ami végigkíséri a darabot. S mivel a kiindulópont egy halotti tor, ahol bármi megtörténhet, a zenei világra is ez lesz a jellemző – bármi megszólalhat.

A Start a születés és a szülés, a Burok a házasság és a lakodalom, a Halotti Thor című előadásotok pedig a temetés témáját járja körül.

Angéla: A generációnk hangulatát alapvetően a spleen, a szorongás és a frusztráltság érzése hatja át. Magunkon is azt vettük észre, hogy egyre több dolog kezdett el minket nyomasztani. Ebből az érzésből kiindulva úgy döntöttünk Sanyival, hogy itt az idő, hogy összegezzük a velünk történteket, a személyes konfliktusokat, a fájdalmakat és az örömöket, hogy egy picit meghaljunk, majd újjászülessünk. Erre az utazásra hívjuk a nézőket is, akiket arra biztatunk, hogy nézzenek bele az életükbe, kotorják ki a szemetet és dolgozzák fel, gyászolják meg a fájdalmaikat, hiszen ha megpróbálják elleplezni a problémáikat, azok csak növekedni fognak. Az alapszituáció, a halotti tor ellenére ez egy életigenlő előadás lesz.

Gondolom most is támaszkodni fogtok a nézői interaktivitásra.

Sándor: Igen, de nem kell félniük, csak pont annyi fog velük történni, ami izgalmas és érdekes lehet számukra. Alapvetően a mi halálunk utáni és újjászületésünk előtti lélekbeli utazásainkat követheti végig a közönség, akiknek ugyanúgy felkínáljuk a lehetőséget, hogy újjászülessenek és ezzel együtt egy új életnek adjanak teret.

Angéla: Ez most egy óvatosabb lépcsőfok: mivel a nézői interaktivitás itthon gyerekcipőben jár, finoman kell a közönséget az interakcióhoz szoktatni.

Az előadásban rengeteg művészeti ággal – például art gasztronómiával, land arttal és bábszínházzal – találkozhatnak majd a nézők.

Angéla: Azért is eklektikusak az előadásaink, mert egy évvel a megalakulásunk után még nem akarunk semmit eldönteni, nem akarunk határt szabni a képzeletünknek.

Antal Klaudia